Obecnie można zaobserwować likwidację działów logistyki i transportu w ramach wewnętrznej struktury firm, niezależnie od ich specyfiki i wielkości. Taka forma działania przestała się opłacać, a przedsiębiorstwa nie chcą brać tych kosztów na swoje barki. Nadal jednak można spotkać właścicieli firm zajmujących się sprzedażą internetową, którzy nie ufają branży outsourcingowej. Czy słusznie?
Falcowanie jest nazwą procedury powszechnie stosowanej w branży poligraficznej. Inne jej określenia to składanie lub złamywanie. Jeden falc oznacza miejsce zgięcia arkusza papieru. Podczas produkcji książek falc chowany jest w grzbiet, a w przypadku składanej ulotki stanowi jeden z jej brzegów.
Insertowanie łączy się z usługą konfekcjonowania – jest jego częścią. Powstało, by wyjść naprzeciw zapotrzebowaniu firm na estetycznie zapakowane towary zawierające promocyjne elementy uzupełniające.
Pomimo powszechnej internetyzacji nadal wiele firm widzi sens korzystania z wysyłki listów czy dokumentów drogą tradycyjną – jest to wciąż istotny element komunikacji na wielu poziomach. Co więcej, klienci niektórych branż traktują korespondencję bezpośrednią jako oznakę prestiżu i wyjątkowości. W pewnych sytuacjach rezygnowanie z tego rodzaju kontaktu bywa kwestią sporną. Nie da się jednak ukryć, że dla firmy o zupełnie innym profilu działalności jest to proces żmudny i czasochłonny.
Obsługa korespondencji masowej jest szerokim spektrum czynności, począwszy od przygotowania pism po ich wysyłkę. Polega na hurtowym dostarczaniu do firm i klientów listów w klasycznej, papierowej formie. To żmudny proces, który zajmuje dużo czasu i wymaga odpowiedniej organizacji trybu pracy. W dodatku potrzebny jest dyspozycyjny i przeszkolony personel. Czy warto zatem zlecić usługę lettershop firmie zewnętrznej?
Usługa konfekcjonowania: przygotuj towar atrakcyjny dla klienta
Konfekcjonowanie to nic innego jak przepakowanie danych produktów (towarów) z opakowań zbiorczych do detalicznych i przygotowanie ich do wysyłki do odbiorców. Nie jest to jednak takie proste, jak mogłoby się wydawać po zapoznaniu się z powyższą definicją. Obecnie towar powinien być nie tylko zapakowany w sposób zapewniający mu bezpieczny transport. Teraz liczy się ciekawy design, zaciekawienie klienta, nacisk na ekologię. Do tego konkurencja prześciga się w coraz to nowych rozwiązaniach. Jak więc zrobić to dobrze?
Czy opakowanie ma znaczenie? Co-packing w logistyce
Co-packing, czyli pakowanie usługowe lub kontraktowe, polega na sprawnym przepakowywaniu produktów w sprecyzowane przez klienta opakowania lub zestawy, aby bezpiecznie przygotować towar do dalszego transportu lub sprzedaży. Usługa służy do promocji konkretnych produktów. Jako skomplikowany i wieloetapowy proces, odbywa się on najczęściej w obrębie magazynu.